Daarom Stichting Dunweg Depositofonds

We denken er liever niet aan, maar uiteindelijk krijgen we er allemaal mee te maken, een overlijden. Om uw nabestaanden niet te belasten met de zorg over uw uitvaart, is het prettig om nu al zaken te regelen voor later. Dunweg kan u hierbij uitstekend ondersteunen middels het Dunweg Depositofonds.

Duidelijkheid over de financiën van uw uitvaart

Een gemiddelde uitvaart kost al gauw € 6.000. Dit is echter slechts een indicatie. Het is moeilijk om aan te geven waar de kosten precies in zitten. Het soort kist, de stoet volgauto’s, live muziek, de grafsteen, de samenkomst na afloop van de ceremonie, de aankoop van een graf: iedereen maakt andere keuzes en dat maakt elke uitvaart weer bijzonder.

Wie gaat uw uitvaart betalen?

De kosten van een uitvaart lopen snel op. Als u uw familie en/of vrienden niet met deze rekeningen wilt opzadelen, dan raden wij u aan om tijdig geld te reserveren voor uw uitvaart. Hiervoor zijn diverse mogelijkheden: zelf sparen, een uitvaartverzekering afsluiten of geld inleggen in het Dunweg Depositofonds.

Vermogen voor uitvaart opbouwen via Stichting Dunweg Depositofonds (SDD)

Met het Dunweg Depositofonds heeft u de mogelijkheid om voordelig geld te reserveren voor de uitvaart. U voorkomt hiermee dat uw nabestaanden onverwacht voor hoge kosten komen te staan. Ook als aanvulling op bestaande uitvaartverzekeringen of als u niet wilt verzekeren, is het depositofonds een prima optie.

Een deposito bij Stichting Dunweg Depositofonds is een interessante mogelijkheid:

• U ontvangt in 2019 1% rente.
  • U profiteert van een vrijstelling in box 3.
  • Het tegoed dat u opbouwt valt buiten uw eigen vermogen voor de Wlz (dat wil zeggen: dit vermogen telt niet mee bij de bepaling van uw eigen bijdrage mocht u in een verpleeg- of verzorgingshuis opgenomen worden).

Opa stoeiend met kleinzoon

Daarom Stichting Dunweg Depositofonds

• Geblokkeerde rekening, die uitsluitend uitkeert bij overlijden (fiscaal voordeel)
  • Meerdere rechthebbenden op één inschrijving
  • Geen gezondheidsvragen
  • Leeftijd speelt geen rol
  • Het vooruit vastzetten van een geldbedrag voor een uitvaart, vermindert het vermogen op uw spaarrekening (fiscaal gunstig)
  • Jaarlijks rentebijschrijving
  • Bijstorten mogelijk
  • Nabestaanden hoeven de kosten niet zelf te dragen
  • Nabestaanden hebben geen problemen om gelden vrij te maken voor een uitvaart ( Akte van erfrecht)

Maak een afspraak voor een bijzonder afscheid

Wij vinden dat iedereen recht heeft op een mooie uitvaart die waardevolle herinneringen achterlaat. Daarom helpen wij u geheel kosteloos bij het formuleren van uw ideeën en voorkeuren over uw uitvaart en bij het vinden van de juiste financiering.

Regel het vandaag