Wat gebeurt er met mijn geld als Dunweg Uitvaartzorg failliet gaat?
Dan blijft uw geld gewoon in het depositofonds staan. Het depositofonds staat juridisch los van Dunweg Uitvaartzorg.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik mijn geld terugkrijg?
Het geld van het depositofonds wordt belegd volgens een voorzichtig, defensief beleggingsbeleid. Het depositofonds wordt aangestuurd door een bestuur. Daarnaast heeft Dunweg Uitvaartzorg  zich garant gesteld voor eventuele verliezen van het Depositofonds.

Valt Stichting Dunweg Depositofonds onder het depositogarantiestelsel van de Nederlandse Bank?
Nee. Stichting Dunweg Depositofonds valt niet onder het garantiestelsel van de Nederlandse Bank.

Wat keert Dunweg Depositofonds uit?
Het Dunweg Depositofonds is geen verzekering, maar een depositofonds. Wanneer u overlijdt, komt het volledige bedrag van het deposito vrij om de uitvaartkosten te kunnen betalen. Dit bedrag vullen we aan met de tot de overlijdensdatum opgebouwde rente.

Hoe moet het deposito fiscaal verwerkt worden?
Voor uitvaartdeposito’s geldt geen extra vrijstelling in belastingbox 3.
Stichting Dunweg Depositofonds informeert je jaarlijks over de waarde van het deposito.

Worden de grafsteen en het graveren van de steen ook vergoed?
Ja, deze kosten worden vergoed vanuit het deposito.
Alle kosten die betrekking hebben op de uitvaart van de overledene vallen hieronder (ook de bloemen).

Wat gebeurt met het restbedrag?
Het bedrag dat overblijft, wordt overgemaakt naar de rekening van de overledene.

Is er een minimum bedrag?
Het minimumbedrag is € 500.

Kan ik later extra inleggen?
Extra inleggen kan altijd. U ontvangt hiervan een aparte bevestiging.

Ik wil geld uit het depositofonds halen, mag dat?
Nee. Het geld komt alleen beschikbaar voor een uitvaart.

Zorgt een storting in het depositofonds ervoor dat ik gegarandeerd niet meer hoef bij te betalen?
Nee. De waarde van het depositofonds stijgt namelijk niet automatisch mee met de stijging van de uitvaartkosten. Wel wordt jaarlijks rente bijgeschreven.

Wat zijn de kosten?
Het Dunweg Depositofonds berekent geen kosten als de uitvaart wordt uitgevoerd door Dunweg Uitvaartzorg of een van haar andere vestigingen: Könst & Dunweg Uitvaartzorg, Van der Putten & Dunweg Uitvaartzorg, Spierings & Dunweg Uitvaartzorg, DanielUitvaart, Charon Uitvaartbegeleiding en Natuurbegraafplaats Geestmerloo. Indien de uitvaart door een andere uitvaartverzorger wordt geregeld, brengen wij € 250 administratiekosten in rekening.

Wat als een andere uitvaartverzorger mijn uitvaart regelt?
Uw uitvaart kunt u door een andere uitvaartverzorger laten regelen. Het depositofonds keert aan die uitvaartverzorger uit, onder aftrek van € 250 administratiekosten. Na de melding vragen wij u om een kopie van de nota en een akte van overlijden.

Wat zijn de nadelen van een storting in het depositofonds?
– Geld in het fonds is niet vrij opneembaar (alleen uitkering bij overlijden).
– In het geval van een vroegtijdig overlijden, is mogelijk nog te weinig waarde opgebouwd om alle kosten van de uitvaart te kunnen dekken.

Ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?
Geef uw verhuizing aan ons door, dan wijzigen wij uw adres in ons systeem. U kunt dit doen door een e-mail te sturen: adreswijziging. Belangrijk is om in het bericht zowel het oude als het nieuwe adres te vermelden én de datum van de verhuizing.

Stichting Dunweg Depositofonds
Achterweg 40