Afhandeling deposito na overlijden

Na een overlijden moet in korte tijd een uitvaart geregeld worden. Als de uitvaart wordt uitgevoerd door de Dunweg groep (waaronder Dunweg, Könst & Dunweg, Spierings & Dunweg en Van der Putten & Dunweg Uitvaartzorg) of door de aan haar gelieerde bedrijven Charon Uitvaartbegeleiding, Natuurbegraafplaats Geestmerloo en DanielUitvaart, berekent het Dunweg Depositofonds geen kosten. Indien de uitvaart door een andere uitvaartverzorger wordt geregeld, wordt € 250 aan administratiekosten in rekening gebracht.

Dunweg verzorgt de uitvaart:

• Na de melding neemt een van onze uitvaartverzorgers contact met u op om de uitvaart te regelen.
  • Wij verrekenen de kosten van de uitvaart direct met het deposito.
  • Na de uitvaart ontvangt u een overzicht van de gemaakte kosten. Het kan zijn dat u moet bijbetalen, maar het kan ook zijn dat er geld overblijft. Dat maken we over.

Ander uitvaartbedrijf regelt de uitvaart:

• Na de melding vragen wij u ons een aantal papieren toe te sturen:
    – Akte van overlijden
    – Een kopie van de uitvaartnota
    – Eventueel een akte van cessie
  • Zodra we de papieren hebben ontvangen, maken we het saldo van de depositorekening over. Het kan zijn dat u moet bijbetalen, maar het kan ook zijn dat er geld overblijft. Dat maken we over.

Stichting Dunweg Depositofonds
Achterweg 40